30 November 2011

Lavender oh Lavender | Lady Lavender??

السلام عليكم

Saya suka bunge Lavender... Bau air freshner pun suke yg Lavender... :) Warna cantik... Kat sini x sesuai utk tanam bunge Lavender kan... So, saya tanam bunga Lavender plaktik ajek yg di beli di KK Home tu... :) 







 Bunga Lavender nama latinnya Lavandula afficinalis syn.L. angustifolia (Lamiaceae), berbentuk kecil dan berwarna ungu, itulah ~ bunga lavender. Tanaman ini berasal dari Eropah, banyaknya di wilayah Perancis.
 Ia digunakan sebagai parfum.
Tumbuh baik di ketinggian 600 –1.350 m dpl di mana semakin tinggi tempat tumbuhnya, semakin baik kualiti minyak yang dihasilkannya. Warna ungu yang menarik ini dapat digosokkan ke kulit, selain aroma wangi, anda pun akan terhindar dari gigitan nyamuk.


Saya jugak ade member blog bernama Lady Lavender... Tinggal nun jauh kat Finland.. Suka lepak kat blog LL sebab terase pulak diri ni ade kat sane (Finland tu) hikhikhik berangan x hengat.. :)

Ok terima kasih singgah sini ya.. :)


sudi clicks?? :D

Related Posts by Categories



1 comment:

  1. Hazaaa....tersedak tengah tido mlm tadi. Namaku diseru rupanya hhiihii..sama-sama peminat lavenderlah kita yea :-)

    p/s: sempat lagi kumpul duit nak mai sini pasai kita lamaaaa lagi nak balik. Byk budget flight. For sure foods & accomodation free. You are most welcome :-)

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy