22 July 2014

Nasi Tomato, Ayam Beriyani




السلام عليكم & Hi... 



Dah 24 hari kite berpuasa.. xlama lagi raya. Dah start la air mate berlinang then leleh. Especially drive sorang2 time balik keje. Dengar lak lagu raya kat #HotFM. Seriously saya rindu arwah abah ngan Emy. Deeply... Tahun ke 3 tanpa abah, tahun ke 2 tanpa Emy.. Rindu, sedih, perit hati ni bercampor baur semua... 


Al-Fatihah 



Semalam untuk Ramadhan 23, saya masak nasi tomato. Hasil google and intai2 resepi di FB.

Ini first time saya masak nasi tomato guna jenis berasmathi. Pernah buat guna beras biasa jek.


1st attempt.

Saya masak 5 pot beras uols.. kan ramai.. hehehe habis. Rupanye diorg suka sangat nasik ni. Nnt ibu masak lagi ya.




Arca timun + carrot yg di goreng.




Al-kisah, tengah saya menggoreng ayam utk dibuat sambal ayam, husband balik dr keje. Dia request ayam tu di masak style beriyani. Ape2 la ayah. Janji makan habis. Jangan mmbazir.




Menu semalam. Hehehe simple. 
Me happy tgk diorg makan berselera gitu.


Sampai sini dulu uols...











 sudi clicks?? :D

Related Posts by Categories



2 comments:

  1. Al-fatihah buat mereka~

    bestnye hidangan berbuka.
    mesti wangi jer bau nasi tuh kan~
    zura semalam masak tomyam. pertama kali hubby request nak makan tomyam.
    selalunye dia ikut jer zura masak ape.

    ReplyDelete
  2. Tu la.
    Sekejap je kan. Ni beberapa hari lg nk raya
    .

    Sedapnya nasi tomato.. xpnh buat lg. Biasa mkn y mil msk. Mmg sdp

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy