21 February 2013

Herbal Garden

Pagi tadi saya jumpa MO sebab xberapa sihat. Gastric pulak menambah ramuan URTI saya ini. Dapatla saya MC satu hari.

Odw balik umah, saya singgah Nursery utk beli pokok pandan, pokok kari, pokok daun sup & pokok kesum. Hahaha sumer pokok ya. Bukan beli daun yg kat market tu heheee. Saya beli di tepi2 jalan arah Sg Buloh tu.

Sumer pokok tu boleh di katakan pelengkap masakan saya hari2. Xlupa saya beli baja sekali. Hopefully kali ni menjadila hendaknye...



Kedai tu name Lot 43, tepi jalan sebelum Simpang Kota Damansara tu.



Tanya kakak Indonesia tu, dia kata daun ni dia gelar butterfly..



Cari ape saje di sini. Tadi nak beli pokok limau purut tapi dah habis stock pulak.



Ni pokok daun sup saya, hehehe. Anak2 suka sup ayam.. Penting daun ni.


Bunga2an






Yg ini buah rebena. My friend ade kasi dalam 2 bulan lepas, me buat jem. Nyum2 sedap+masam2 gitu..


Ok, saya dah sampai rumah sekarang ni :)

Related Posts by Categories



2 comments:

  1. Eh eh...aah lar pokok daun sup masih takde dlm koleksi tanaman saya. Penting tu kan..nak tanam jugak lar hihi...

    ReplyDelete
  2. heee best kan kalau bangun pg tgk hijauuuu je.

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy