21 November 2016

Isnin yg L E M A U




السلام عليكم & Hi...


Isnin sudah... Layan gambo je la yek.. Gambo pon byk yg throwback. Tapi gambo2 weekend la ye.
Ahad selalunye saya bz. Bz memasak (huhuhu wajib tu), cuci baju, iron baju2 sekolah & kemeja husband. Sekarang anak2 bulus dah ade ngan kami. So bz dengan deme ni pulak. Belum lagi masuk bab mengajo bulus yayak. (toilet training) Hahaha ok.. Mari lah tgk ape juadah simple hari minggu.



Simple mcm ni je pon dah buat anak2 terutamanye si Eizlan menghirup sampai habis kuah ikan kembung masak asam pindang. Tapi ntah kenapa saya campak carrot dlm tu, *flip hair. 



Husband saya ni suka petai. Hantu petai kot. Yg ni petai padi. Ponnnnn fav husband.
Kalau petai kecik tu masak sambal dgn ikan bilis lagi lah husband suka. Selalunye husband sendiri yg akan masak sambal bilis klu jumpa petai padi ni.



Sejak dua menjak ni saya suka pulak dengan sticker2 bahan di dapor. Gigih menempah sticker ejaan ni kat FB. Nak buat sendiri takdek bahan.
Alasan bonda ialah... Time Kimie to start spelling. Ewahhhh gittew!



Rumah sewa saya sekarang ni xdek kitchen cabinet. Ade la sikit di sinki & dapor gas. Saya malas nak bega2 sebab xlama lagi nak pindah kan. So, duit tu boleh la spend kat rumah yg tengah buat tu nnt. ..InshaAllah..



OK, ade susu Kimie kat situ. Ubat uwan pon ade di sticker kan kikiki.

 Kimie masih menyusu susu formula. Dia amik Dugro 3-6 Plain. Kadang2 saya amik jugak la Dugro Vege pack kuning tu klu rase Kimie kurus sgt. Aktif sangat.



Hahhaa comel anak ibu. Gigi depan starting nak rosak/luruh.
Ni keturunan mak la ni. Kecik2 mmg cenggitu, Wakaka




Ok, tu je nak kabo.
Nurse yg ni rock.



Utk diri sendiri, dan mak2 hebat di luar sana...
Muahhciked dari sya di sini.

Bukan semua boleh jadi cenggini kannnnn



Related Posts by Categories



2 comments:

  1. Itulah hebatnya Allah jadikan kita ni Haza
    Masa buat tu kita tak sedar bila dijadikan quotes gitu baru kita dpt rasakan akan kebenarannya.

    ReplyDelete
  2. sy pun suka hirup kuah pindang sedap .. klu pedas2 lagi sedap

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy