11 November 2016

Singer SM99





 السلام عليكم  semua..


Dah Jumaat hari ni kan.




Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah...


Masih bekerja hari ni uols.. Penat rasenye padahal hari ni xdek case pon, hehehe bersyukur la kan..

Petang semalam saya singgah ke Singer Subang Perdana. Menjenguk mesin jahit saya yg dah biol tu. Ade masalah teknikal yang terpaksa pihak Singer offer lain model. 30th Oct lepas husband hantar Singer Tradition saya untuk repair & services. Kemudian xtau kenapa husband purchase new Singer Brilliance 6180. Happy nye saya.. Tapi dah sampai rumah, ntah ape silapnye LCD (1st time sy pakai LCD uols) appeared something wrong. Bila saya refer problem tu ade kaitan winder bobbins. So semalam lps di offer saya tukar model lain Singer SM99, computerized jugak paling best boleh operated without pedal, tekan jek button on/off tu weeehuuu..



Meh tempek sini sikit info SM99

~99 Built-In Stitches
~8 Fully Automatic 1-Step Buttonholes
~Built-in alphabet
~Up to 7mm adjustable stitch width
~Up to 4.5mm adjustable stitch length
~Sewing Speed Control
~Start / Stop button
~Automatic Needle Threader
~Programmable Needle Up/Down
~Drop Feed for Free Motion Sewing
~Free Arm Sewing
~Wide Extension Table
~LED Light

Harga yg saya beli RM 1590
 



Dari kul 4-6pm saya duk kat kedai tu. Kak Ella yg mengajar A-Z tentang mesin yg saya purchased ni, alhamdulillah saya dapat pengajar yg mmg berpengalaman luas dlm hal2 mesin jahit ni. Banyak sangat tips yg kak Ella share. Uols yg nak cari mesin jahit Singer boleh cari dia ye. Call buat appoitment dulu, takut dia xdek kat kedai pulak.

No. 18, Jalan Dinar D U3/D, 
Sek U3, Taman Subang Perdana, 
40150 Shah Alam, Selangor

Telefon: 03-7845 0320




Gambar lama ye. Berbulan yg lepas..
Ni shawl yg saya beading untuk ex-matron kami, Puan Salina Othman.
Soft Pink shawl detailing with rhinestone, chunky beads, sequin, bling stone, etc.
Special for our Matron
   
Berminat dengan Shawl yg ade bling2 meh la WA saya ye
010 334 5154


Our ex-matron..

All the best & good luck Puan.

Saya menjahit manik belah malam uols. Balik kerja sampai rumah lebih kurang 6pm terus jek masuk dapor masak untuk dinner. Lps famili siap2 makan, solat semua, saya menjahit sambil di temani mamat2 kesayangan.

Selalunye Kimie & abg tomato xkan masuk bilik selagi saya @ husband xmasuk bilik macam tu. Biarlah sampai tertido, hihihi.



Abang tomato a.k.a Eizlan tahun depan dah Tahun 1. Sekejap je rasa..



Latest pic my baby Kimie.

Dah 4 tahun. Manja sangat2. 
Cakap mcm org tua walaupon ade sikit pelat. Susah betul dia nak sebut word yg ade T.



Masih lagi duduk atas riba ibu dia dlm kete, haihhh
Siap tdo lagi.


Sampai sini dulu ya..




 sudi clicks?? :D

Related Posts by Categories



1 comment:

  1. Haza sgt bijak menyusun masa
    Tak terluang masa yg ada semuanya occupied.
    Itu yg hasilnya puas.

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy