10 May 2010

~Potty Train?~

♥Salam ibu2 εïз..

Hari ini saya tinggal dengan eizlan sahaja.. Anak2 yang lain dah start ke tadika hari ini setelah sebulan bercuti b'sama2 ibunyer ;D..

Asalnye mr Hubby kata abang arman x payah ke tadika dulu tapi awal2 lagi abg arman dah bangun. x nak ketinggalan ke tadika. Lepas mandi, bibik pakaikan pampers pada arman. Hah saya kata pada arman 'tadika kena pakai pampers?' Sebenarnye saya dan mr Hubby dah byk kali rasa nak pulas telinga potty train pada arman yang akan b'usia 3 tahun 14th June ni, tapi setiap kali ke toilet, he's refused to BO in bowl.. Aduh ada satu kali tu kesian cikgu arman kena cuci BO arman banyak kali kat kinder garden. Saya b'+ pening bila abg arman x nak ckp yg dia BO until kita t'cium wangian tu. huhuhu..Sometimes sampai bump turn redness.. Sakit betul.

Tips untuk semua diri sendiri agar si abang Arman ber 'potty train' dengan jayanyer. kehekehkeh....

Beli potty dengan bentuk menarik (ajak si abang arman time membelinya).

1st letakkan potty di bilik air. Kasi tau abg arman, dia yang akan memakai potty tu nanti.

Lakonkan cara menggunakannye, atau bacakan dia buku cerita tentang anak kecil yang belajar menggunakan potty @ tunjuk/cari gambar toddler sedang memakai potty pada majalah-majalah parenting.

 Untuk memudahkan pencucian potty, sebelum si kecil buang air, letak sedikit air pada potty nya.

Mungkin mummyHaza akan letak something b'bentuk mainan kat dalam toilet tu..?? mmm gambar2 yg lucu ke... Ajak menyanyi ke.. Bersembang ke..


mummyHaza...Fikir2 kan....



hello kitty emoticon blush Pictures, Images and Photos








glitter-graphics.com

Related Posts by Categories



0 comments:

Post a Comment

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy