09 February 2012

D'ARK Resort, Janda Baik ~ Part 1



السلام عليكم

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Kewujudan makhluk lain yang turut dinyatakan dalam Al-Quran seperti iblis, jin dan ifrit. Firman Allah S.W.T. dalam surah Az-Zariyat ayat 56-57 yang bermaksud:

"Dan tidak Aku jadikan jin dan manusia itu kecuali untuk beribadah (menyembah) kepadaKu. Aku tidak meminta daripada mereka rezeki dan Aku tidak perlukan mereka memberi makan kepadaKu"

dan firmannya lagi dalam surah Al-A'raf ayat 176 (bermaksud):
"Dan sesungguhnya Kami telah sediakan bagi neraka jahanam itu seberapa banyak daripada golongan jin dan manusia. Mereka ada hati tetapi mereka tidak mahu berfikir dengannya. Mereka mempunyai mata tetapi mereka tidak mahu memerhatikan dengannya. Mereka mempunyai telinga tetapi tidak mahu mendengar dengannya. Mereka semua seperti binatang-binatang ternakan, bahkan mereka itu lebih sesat, mereka itulah orang-orang yang lalai"



Korang... Saya pernah sekali pergi ke Janda Baik, time study nursing dulu..(2003) Tapi lepas tu kami amat serik nak ke sana lagi.. Sebenarnye saya ni dalam kategori penakut..

Percaya dengan benda2 halus ni?? Mulanye saya bukan x percaya tapi bila dah berlaku depan mata, terus... glluupppp... Ya benda tu wujud..

Actually saya buat entry ni lepas bace entry BSB yg bercuti di Janda Baik baru2 nih.. Di sebabkan time preggy ni, saya bukan kepingin benda makan ajek, malah merayau jugak.. Isk isk isk teruk kan.. So, saya kepingin nak ke sana tapi....





Cerita nye begini, kami ke sana 3h 2m. Ni program habis final exam.. KKM exam yek. Ke sana bersama our tutor & CI (clinical instructor) Kekonon nak release tension.. Mungkin kekhilafan dtg dr kami sendiri.. 

Ape terjadi? Hari ke-2 pepagi lagi yakni after solat subuh kami b'jungle tracking.. Bayangkan hutan banat tu seorang daripada kami langsung x kena pacat, lintah or else .. Something wrong dah xkena di sini.. Hutan tu sesangat lembap.. gelap sgt.. Kami merangkak bawah rimbunan pohon bambu dengan berselut2 dalam tu.. Aneh langsung xdek binatang yg sudi 'menyentuh' kami.. :)





Berjaya jek kami keluar dari hutan tebal tu, kami terus menyeberang sungai deras untuk sampai ke check point. Happy??? x usah nak di kata.. Happy xdek sape yg 'usik' kami..

Nak di jadikan cerita malam tu jugak 1 of our friend tetiba mengadu kurang sihat.. So, mlm tu suppose kiteorg buat fire-camp.. Tapi dibatalkan..




Sepanjang 3hari di sana jadual kami full.. ade sukaneka, mandi manda.. persembahan.. jungle tracking.. Main tepong.. mcm2 la.. :)

Next day kami balik ke Bangsar (my school nursing @ Bangsar) Pantai Hospital. Bas datang menjemput kami... Time tu still happy gegula.

Keesokkan harinye my friend yg kurang sihat tu tetiba....






Sambungan? nanti mummyHaza sambung part 2.. Panjang beno nak citer...


Thanks singgah yek..







sudi clicks?? :D

Related Posts by Categories



9 comments:

  1. haza: masa akak prg janda baik pon..akak cancelledkan hotel yg akak menginap tu sebab scary sgt..mcm berhantu hotel tu...takut

    ReplyDelete
  2. @Amiizaa2001 ~takut kan kmieja... Haza teringin nak mandi sungai ket sana, tapi still scary.. :)

    ReplyDelete
  3. alamak citer seram nie...cepat ler haza sambung citer tue..tak sabar nie...patut ler janda baik tue selalu org shooting filem seramkan.

    ReplyDelete
  4. uiks, tak habis cite....suspen nih....

    biras sy org janda baik....

    ReplyDelete
  5. x sabar nak tau kesudahannya citer seram ni hehe

    ReplyDelete
  6. wuihh...tak habis citer. cepat sambung, tak sabar ni.

    ReplyDelete
  7. dah baca part 2, ni baru baca part 1... so,xde suspen sgt..hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe cerita lama ni...


      http://mummyirman.blogspot.my/2012/02/dark-resort-janda-baik-part-2.html

      Delete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy