15 June 2012

Arman budak tingkap | Happy birthday Arman

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


 السلام عليكم 



Semalam birthday my 2nd son, abg Arman... 5 tahun lepas, saya preggy abg Arman dengan high risk.. Sebabnye, pregnancy ke 2 saya mahupun Dr Idora (my gynae doc) dah agak yg saya akan melahirkan anak cepat dr masanye. Pra-matang.. So, saya on medication utk tidak keluarkan bby dengan cepat time tu :)


Time nak melahirkan, saya mengalami pancutan darah di mana air ketuban yg dipecahkan oleh Dr Idora adalah darah.. Yup i'm having abruptio placenta. Baby heart rate dropping,,, Doc & crew terus tolak saya for STAT LSCS. Full anesthesia. Time tu saya xtau nak express kan ape perasaan saya, takut, gentar, rasa masa dah nak sampai... haaiihhh semua ade.. 



Saya dah merasa sakit seperti di bedah tanpa pain killer... Nak selamatkan saya & baby, sampaikan epidural tubing melingkar hanye di atas badan.(banyak kali trannsfer troli). Bayangkan sakit anda bagaimana bila nurse cakap "Haza, your dose dah habis tinggi ni" . Epidural dah xdek kesan for me.. Sebabnye the next morning i dah berjalan masuk toilet. Suppose ade epidural akan buat anda hilang deria rasa dr pinggang ke kaki. :D That why once patient on epidural MUST Complete Rest In Bed (CRIB) Apa2 pun saya bersyukur kerna masih bernafas hingga kini.. Arman sihat alhamdulillah. Arman budak yg kuat... :)



Selalu tanye saya "Arman kuar ikut mane ibu??" :) Saya jawab Arman kuar ikut tingkap..



Ibu sayang, sayang, sayang sampai tinggi gunung seluas mata memandang ibu ni ha... :)












Oreo Shakes pilihan Arman

Arman order Tom Yum Kung


Semoga jadi anak yg soleh, membanggakan ibu & ayah.. amin...


 sudi clicks?? :D

Related Posts by Categories



2 comments:

  1. Happy besday to budak encem arman..
    be a good boy okay ! :)

    ReplyDelete
  2. happy birthday arman..semoga menjadi anak kebanggaan ibu dan ayah.

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy