10 February 2012

D'ARK Resort, Janda Baik ~ Part 2



السلام عليكم


Kami ke sana seramai 43 orang student nurse.. selebihnye tutor + CI... Selepas berprogram di sana kami balik menggunakan bas yg sama masa pergi.




Balik ke class ke esokkan hari nye, my friend yg kurang sihat mase malam utk Fire-Camp tu, tetiba menangis tiba2.. Katanye takutkan something... Then menjerit berjangkitlah dari seorang keseorang kawan yg lain... Maybe yang lemah semangat kot..

Termasuklah 1 of our Indian colleague... Diorang menangis + menjerit + merengek + sometimes staring je kat kite... Seram.. Sampai diorang berguling2 dalam TOILET.. Bayangkan mereka yg kena menangis mintak nak balik.. Mulut saya xhenti2 baca ayat kursi, drpd tunggang langgang sampai kite jadi penghafal yg baik :) Yg mane agresif our tutor dah hantar ke Emergency Department, diorg admitted then di kasi Inj Serenase.. (drug yg kasi kite relax + tidur)

My best friend pun warded.. Hanya saya seorang (dalam 1 apartment = 4org) yang x di ganggu, Alhamdulillah.. So, saya di tugaskan mengemas baju diorg utk di bawak ke ward. Masa nak balik my friend yg warded tu mintak nak ikut balik.. Nasib baik dia x ikut sebab rupa2nye dia dah jadi orang lain time tu... Klu idak x tau ape akan jadi (my unit apartment tingkat 11)


Sementara member2 lain membuat solat hajat + membaca Surah Yaasin.. Datangla seorang ustaz bersama 2 pembantunye ke kelas kami.. (ustaz tu friend of our colleague) Lepas tgk keadaan kami, katanye ade something yg kami bawak balik secara x sengaja.. (salah satunye 3 orang adik follow kami balik ke KL) Adik tu terlalu budak, so diorg nak balik semula ke sana..

Ade yang kate someone bawak balik halia hutan (wangi sangat) masa Jungle Tracking hari tu.. Wallahualam...

So, kami di benarkan principal kembali ke Janda baik.. Resort tempat kami tu memberi kerja sama. Kasi kami buat rawatan di situ.. Alhamdulillah...

Sepanjang perjalanan kami diam ajek, yang berbunyi hanye kaset surah2 + bacaan ayat Al-Quran.. Yang mane agresif di asingkan, diorang naik van bersama ustaz & pembantu2...

Sepanjang rawatan, saya duduk bersama salah seorang member (ade kelebihan melihat benda2 yg xboleh kite tgk dgn mata kasar -HIJAPnye terbuka?) Melalui dia saya dapat tahu keadaan, bentuk benda2 yang datang hadir ke situ.. Seolah2 ade 'mesyuarat' besar kata member saya tu...

Selepas ustaz membuka 'HIJAP' salah seorang yg paling teruk kena, ape yg saya tengok ustaz tu menggunakan titisan air dalam mangkuk & bacaan ayat Al-Quran then ustaz suruh saya sapukan ke mata member saya itu, dapatlah dia melihat & berkomunikasi dengan 'mereka'.. Kami di lepaskan pulang ke KL selepas ustaz tu buat perjanjian dengan 'mereka'... Ape perjanjian nye? Wallahualam yg saya dengar, mereka akan kembali ke sana... Di sebab kan itu saya xnak ke sana dah.. walaupun hati saya meronta2 nak pi bila nampak sungai.. Bestnye mandi.. hehehe..

Teringat pesanan arwah abah, yg agak berat nak kasi perlepasan mase nak pi time tu.. Katanye sana keras.. My late father & my mom pernah duduk sana lama... :)

Kata abang driver bas tu, mase mula2 pergi ringan ajek bawak, tapi mase balik Nahuzubillah berat satu macam.. Tapi dia diamkan hal tu sampailah kami kena ke sana balik pada hari ke-2...


Seram kan.. Itu satu pengalaman yang sangat menakutkan saya... Sebagai umatNYA kite perlu mempercayai kewujudan 'mereka'.. Saya pun xtau samaada mereka ini bunian ke ape.. Saya ade copy & paste jawapan Dato' Dr Haron Din (somebody tanye mengenai makluk ini)


Ayat al-Quran yang saudara maksudkan memang wujud. Dalam Surah al-A’raf ayat 27, Allah mengisahkan (mafhumnya), “…..Bahawa mereka itu (makhluk halus) boleh melihat kamu, sedangkan kamu tidak boleh melihat mereka…..”
Kebiasaannya mereka (makhluk halus) dapat melihat kamu manusia, sedangkan manusia tidak boleh melihat mereka dalam keadaan rupa mereka yang asal.
Namun apabila makhluk ini telah menyerupai rupa-rupa yang Allah izinkan, maka mereka boleh menyerupai makhluk tertentu, dan ketika itu manusia boleh melihat mereka.

Syukur Alhamdulillah kami grad 2004. Maaf la gambo kurang berseri dek guna pilem2 jaman dulu :)
Terasa sangat bila masing2 membawa diri~ ramai our grp yg sambung kerja di Saudi.. Rindu tetap dihati.. Saya? Masih di sini, di sisi keluarga..

Rasa saye entry ni panjang kan.. Kang jemu pulak nak membaca... Terima kasih kepada mereka yg singgah di blog kecil saya.. :)






sudi clicks?? :D

Related Posts by Categories



12 comments:

  1. erk, seram gak la baca...
    sb tu la org kata, kalo g tmpt cmtu jgn bwk balik benda2 yg kita jumpa...huhu..takut...

    ReplyDelete
  2. seram nyer mummyhaza.. alhamdullilah kami semua selamat pergi & selamat balik.

    ReplyDelete
  3. Pehhh seram baca...real punya pengalaman tu...

    nasib kak ja xapa² kan al-hamdulillah

    ReplyDelete
  4. seram.. takmolah pergi tempat mcm ni..

    ReplyDelete
  5. Omak ai...seram gak membacanya...takpelah tertutup hijap pun...sesetgh perkara better left unknown.... ;)

    ReplyDelete
  6. tak pernah lagi ada pengalaman mcm ni.... memang seram.....

    ReplyDelete
  7. @aanie~Betul yang.. kekadang jelmaan pelbagai bentuk...

    ReplyDelete
  8. @Be Simple Beb(BSB) - threeQ~Alhamdulillah BSB selamat pulang & pergi.. maybe kiteorg yg pi ni jiwa remaja time tu.. x beringat sangat :)

    ReplyDelete
  9. @Yatie Ahmad~Seram yatie.. kak ja xmau pi lagi tempat2 cenggitu.. Nak pi mandi sungai pun kak ja tgk keadaan sg tu cam ner..ramai org boleh la pi..

    ReplyDelete
  10. @nieda~Seram Nieda.. Kite yg ade anak kecik ni lagi kena waspada..

    ReplyDelete
  11. @Mama Gee~Better xpayah bukak hijap.. macam2 boleh tengok.. cukuplah sekadar ingat diorang ni pun wujud kan :D

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy