21 January 2016

Masih cooking/bento-ing story




Hehehhe assalammualaikum mommies..


Masih lagi story di blog ni about simple cooking, simple bento-ing anak2 saya. Just daily sharing bento/bekal yg simple2 di fb group, so dpt jugaklah idea utk bekalkan anak2 ke sekolah. 

Anak2 saya sekolah 2 sessi. Pagi & petang. 4 anak ni (2 boys ngan 2 girls) hanye available kat rumah pukul 6.30pm macam tu. Sekolah agama sebelah pagi tamat pukul 11am kecuali abg irfan. Dia sekolah kebangsaan sebelah pagi, so balik sekolah pukul 1pm mcm tu then cont sekolah agama kul 2pm.

So bekal utk pagi mmg sekadar alas perut. Sebab pukul 11lebih diorg dah kena lunch sblm ke sekolah kebangsaan.


Bento semalam ~20.1.16 

Mee kerinting goreng gitu dengan sambal telor puyuh. Ingt nak deco telor puyuh tu tapi xsempat, hihihi nampak mcm #birdnest konon2.


Bento pagi ni ~21.1.16

Pon sangat simple. Crepe/lempeng dengan sambal sardines & buah stoberi. Stoberi ni saya kirim beli dengan my friend di NSK.

Kalau kat kampung saya (Tapah Road) lempeng ni kami panggil 'tepek'. Nama kemain segan nak sebut tapi sedappppp sangat. Lagi2 cicah sambal/kari etc. 

Tapi kakak Yasmin hanya pandai cicah dengan sirap stoberi (strawberry syrup)

Untuk pagi ini saya bancuh tepung gandum bersama susu segar & sebiji telor ayam. InshaAllah kekal lembut ;)

Related Posts by Categories



1 comment:

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy