11 July 2023

Arman





Alhamdulillah 21 Mac lepas, abg Arman dpt tawaran MRSM Bagan Datuk program Premier.
Bermula la episode mak² yg susah nak berjauhan dgn anak².. 2 tahun lepas 'berpisah' dengan abg Irfan bila dia pilih utk belajar di KV Kuala Selangor. 



Sebulan dia kat sana, start la home sick. Jenuh pujuk dia. Hari² whatapp mntak quit maktab. Katanye tidur xcukup😅 Tu alasan sbb dia dah xdpt bebas main badminton dgn kawan² kat sini, pusing kg naik motor.. Sampailah 1 hari tu husband slow talk dgn dia masa ambil dia pulang bermalam lepas raya hari tu.. 
Alhamdulillah dia dah ok.

So hari ni pulang ke maktab setelah cuti Aidil Adha hampir 2 mggu & tuan rumah KEJORA tahun ni.

Cuti 2 mggu ni dia sempat ambil lesen motor L lepas lulus ujian komputer. Tunggu cuti sekali lagi utk ambil P pulak.



Belajar baik² abg Arman. We love u.

01 February 2020

Arman


Assalammualaikum...

Ni cerita last month.. alhamdulillah mamat ni dah ok. 
Parut lecur pon dah hilang😂

Saya menggoreng karipap petang 21.01.2020 lepas Sebelum CNY. Arman masuk kedapor offer diri nak tolong gorengkan..

Allahuakbar.. dia pi belek2 karipap tu separas mata guna sudip kayu yg rata. Apa lagi jatuhla karipap tu dr sudip ceghobak (org perak sebut) myk panas tu kena bahagian mulut & leher. Dia pulak terperanjat automatik kesat myk tu dengan baju yg dia pakai. Memang tersiatlah kulit tu. 



Sakit yg teramat terus dia terdiam. Sakit tu dapat saya rase.. macam tahun 2010 lepas bila tangan saya kena wap dr pressure cooker. 



Kena refer KPJ Shah Alam lepas pi ke klinik Dr Rohani Puncak Alam. Dah buat dressing sapu SSD cream. Dr kata 10% burn. Alhamdulillah xdek la serius sgt.



Alhamdulillah lepas seminggu dua dia dah ok. Parut pon xberapa nampak. Mmg dia betul2 jaga sebab bahagian muka.. nanti saham jatuh 20%  klu ko xjaga Arman. Mak dia mmg merapu kuat🤪



So far mmg cream ini la yg dia pakai sampai sekarang  before bed. Aloe Propolis Creme. Ni product Forever Living. Paling utama tindakkan cream ni ialah provides soothing relief. Kaya dengan Vitamins A and E. Help maintain a healthy skin tone and texture! Alhamdulillah...💕

11 November 2015

Cota Biru




Tadi pagi saya bz dengan case kat Alpha ni. Bz sbb short of staff. Klu staff ok, relax jek. Tapi fikiran nun jauh kat KPJ Sec 24. Kikiki Abang Arman dah di simen tangan nye tapi sekarang dah guna fiber. Doc kata xperlu masuk OT utk wyer siku kanan nye. Alhamdulillah



Sakit tu...


Thanks DR Askandar..



So, abg Arman.. 
Beringat skt ya bila melompat2 tu. Cuti sekolah hampir tiba, pon xboleh nak happy sangat dengan 'cota' biru tu 😆



10 November 2015

Dewali



السلام عليكم & Hi...


Hari ni bercuti kita ye..

Happy dewali to all my Indian frens.

Kemas mengemas sikit2 kat umah ni, makcik xlarat, penat betul badan. Huhuhu

Semalam abg Arman jatuh, sebab sakit sangat bwk la dia pi jumpa Dr kat klinik depan ni, (selalunye husband je jadi pawang pandai2, hahahah) ok Dr refer utk buat xray, husband bwk ke KPJ sec 24.

Ade wet film je sbb bukan office hour, so Dr (MO) view kata ade crack kat elbow bone rase misi yg ni ulna/radius part. Crack tu pon dah terasing dr main bone. Dr buatkan appt jumpa orthopedic Rabu ni. Haihhh mak ade case xboleh bwk dia alamatnye husband je la yg bawak sok. Ape la koje budak2 ni. Melompat xingat jatuh. Husband membebel dr awal tau jatuh sampai Arman masuk tdo. Hahaha amik sedebik.



So utk dua hari ni pakai la dulu armsling yg ED kasi. Syr Brufen TDS utk pain killer.






 sudi clicks?? :D 

12 January 2015

Hari Pertama Persekolahan~




السلام عليكم & Hi...

12.1.2015
Salam Senain. Hehehe Isnin
Korang dah settle hal persekolahan anak2??
Utk sessi pagi sudah settle tggl lagi sessi petang, belum.



Diaorang dah besar. Alhamdulillah.
Tugas saya hari ni bawa anak2 sekolah agama. Husband bawak abg Irfan ke SKBJ. Tahun ni sedikit lega xkena fire sbb mokcik lupa akan kewujudan 'daftar' si Min kat sekolah agama. Hehhee nasib baik ok tadi.



Belajar bebaik..
Saham akhirat..



Si tomato pon dah settle tadika dia. Cuma uniform xdapat lagi sbb dia masih guna sz S. Xdak stock.

Belajar baik2 ye anak2... Mencungap nak sekolah kan korang walaupon sekolah under goverment... Sorang peruntukan rm300 lebih utk sekolah agama. Sekolah kebangsaan belum lagi ni (╥╯^╰╥)

Khas utk my supervisor, please naikkan gaji ai.. Hukhukhuk


Nak siap2 hantar diorg sekolah petang pulak..



 sudi clicks?? :D

24 November 2013

the Day




السلام عليكم & Hi... 

Lokasi: Poliklinik Razi
Time appt: 9am
Charge: RM150 per head for Smart Clamp package (medication for home included)

Ini rupa Smart Clamp~gambar dr google

Ade link Dr Zubaidi mengenai Smart Clamp


4 orang akan jadi anak muda tengahari kang, kikiki

Bergambar depan klinik sebelum procedure.

Sekejap jek. Dalam 10minit kat dlm treatment room tu. My husband yg accompanied kedua2 anakanda. Arman keluar jek ke pintu sambil berkain pelekat biru, tersengih.. Alhamdulillah.. Dia cerita panjang. Katanye Arman jerit sikit jek masa Dr cucuk kasi bius (setempat) (*´∇`*) alololo sayang anak2 ibu..



Tapi bila dah sampai kat umah, diorg start sakit may be bius setempat tu dah habis kesan... Dah kasi pain killer & antibiotic syrup. Hopefully ok..



Pak cu (brother in law) yg buat tali gantungan ni utk ikat kain pelekat. Hehehe berbaring depan tv sambil main tab. Mmm budak2 sekarang.



Kusyuk. Kekadang datang sakit tu diorg nanges.. Kesian..



Arman..





 sudi clicks?? :D

Kenduri selesai, alhamdulillah



السلام عليكم & Hi...

Selesai sudah kenduri doa selamat malam tadi di rumah my parent in law..




Abah mengetuai membaca doa2 serta zikir..



Gambar malam tadi sebelum bersunat. (♡˙︶˙♡)



Di ruang dapor, kaum2 mokcik. Hehehe




Malam tadi punye menu simple,
Nasi
Kari Ikan merah
Ayam goreng bercili
Ikan kembong goreng
Telor asin
Ulam jering muda + sambal belacan
Apam polka dots. 



Mokcik & adik dia



Sekian, dari kami. Syukur semua selesai..



 sudi clicks?? :D

22 November 2013

Berakhir sessi pre-school di GKP





السلام عليكم & Hi...

Pagi ni me hantar anak2 ke sekolah. Hari terakhir diorg sekolah hari ni. Petang nnt kami nak balik kg. Cikgu2 dah maklum yg Arman & cousins nye akan start cuti. 



Dlm kereta banyak kali saya pesan sebelum balik kang, salam cikgu2, cium tangan, ucap terima kasih banyak2 sebab mendidik. Sampai pandai kira, membaca, kaler2, menulis bagai. Angguk. Paham la tu... InshaaAllah..



Cikgu Joshelin belum tiba time ni. Mood bergambar masih ade. Jom lompat2.. Hiksss



Terakhir di sini untuk Arman & Echa.
Untuk Min, inshaaAllah bersua muka tagih ilmu di sini lagi tahun depan..



Happy mode bila suruh lompat



Alhamdulillah yg ini paling menggembirakan saya..
Rayuan pertukaran sekolah untuk kakak Echa di makbulkan... Dapat sama2 sekolah dengan Arman. Syukur kepadaNYA..


Kepada ibu bapa yg masih xcheck penempatan sekolah anak2 darjah 1 2014 sila ke laman web di bawah (link)





 sudi clicks?? :D

20 November 2013

Berkhatan



Picca year 2009


السلام عليكم & Hi... 

InshaaAllah Ahad ini 2 of my sons akan bersunat @circumcision. Abang Irfan & abang Arman sekejap ok, sekajap xmau.. Sampaikan Bitsrip FB pon Irfan luahkan perasaan.. hehehhepela.. Kite tengok Ahad nanti ya sayang2... :)



Semoga Abang Irfan xdek terlalu macam baby2 sangat lagi. Ohhh abang Irfan kekadang masih memegang robot kecil sambil mulut tu berbunyi "dushhh dusshhh". Sekali sekala pang kena dengan ibu :p



Gambar terbaru. Ahad lepas...

Pejam celik, pejam celik, dah dekat sebulan me menjadi suri rumah sepenuh masa.. Alhamdulillah best nyer.. hehehe..




Sometimes, rindu itu bertandang :')






 sudi clicks?? :D

11 October 2013

Chicken Pox





السلام عليكم & Hi... 
Good morning!



Kusss semangat, harap2 bukan chicken pox. Me xingat pon abang Arman dah pernah kena chicken pox ke belum. Abang Irfan udah masa baby dulu.

Dah musim sekarang, biras me yg duk kat Tapah sekeluarga berjemaah kena chicken pox. Kak ida lagi kesian sebab preggy 7 bulan. Masuk ward seminggu lamanye. Bila dah discharge home, anak2 ngan husband pulak dapat.. kesian, tengah perintah berkurung la tu..


Gambar cilok dr fb my SIL, Alg As

Nana pon dah kena chicken pox. Tengah dlm recover tu. Kesian takot terkena kat baby Tasya. So far xnampak simptom lagi kat baby.
Cepat2 ok yek dak Nana.


Kimie?

Harap2 dak Kimie strong ya. Semalam amik halfday berkejar me bawak klinik sebab Kimie muntah2 dengan slight fever. Susu, makan semua xmau. Risau uwan ngan ibu. Kesian dia. Perot kembong2 tapi xdek cery bery. Get well soon darling!



Sekian citer utk pagi ni.. me keje. Esok claim hour kot nak balik kg. Tapi ade case pulak tu, haihhhh






 sudi clicks?? :D

15 September 2013

Klu dia start buat hal..



Haihhh la korang, klu salah sorang anak start buat hal, penen kepala mak apaknye.


Banyak2 anak me la kan termasuk 2 niece ni mesti one day ade je perangai comel yg diorg buat. Sampai naik hangin jugak kami. 



Macam hari ni si Arman start mengamok lepas sI irfan xmau kasi dia tolak stroller kuning tu. Klu ikot saiz badan Arman mmgla x sepadan dia nak nolaknye kan. Geram betoi.


Oowhh btw, me singgah Johor Premium Outlet. Saje sgh. Lunch kat sana. Xbeli ape pon kecuali kasut bola si irfan n arman. Kasut keje me :p 
Baju T selai sorang, cukup.




Klu dia dah start cenggitu, sampai ke balik la gayanye. Time mkn pon tersedu sedan. Pujuk la mcm mane sekali pon, seperti mahu ku kutil2 gitu.. gggrrrr



Walaupon gitu, aktiviti bergambo tetap berjalan, hehehe. Sekadar bergambo dpn butik, xmasuk ponggg.



Tgh berjalan pon berjuraian air mate.



Kasut utk uniform keje me. Hehehe baru.



Anak2♥ 
Walaupon gitu, mereka tetap nyawa kami selamanye...



Sampai sini dulu ya. Entry Legoland nnt me publish. Banyak gambo. Malas nak upload.



 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy