14 April 2010

~EBF, cayoo..~

♥Salam mommies..

Alhamdulillah dlm dekat 2 minggu ni sy berupaya beri BF pada baby Eizlan.. Syukur sangat.. kesian tengok anak2 yang lain., mereka x lama dapat BF saya memandangkan time tu x berapa pandai sgt untuk memproduce susu badan dengan banyaknye.. Abang irfan hanye sempat menikmati BF selama 1 1/2 bulan sahaja.. sekali lagi 1 1/2 bulan je.. sedih betul bila kenang tu sumer.. time tu susu x ade, saya x tau kenapa boleh x banyak.. tapi lepas melahirkan abang arman, saya berjaya menyusukan badan buat arman selama 8 bulan..mengenangkan saya b'kerja shift time tu.. uhh


Kali ini saya b'azam untuk BF secara exclusive untuk baby eizlan.. Sebelum melahirkan baby kali ini, saya banyak on9 utk mencari lebih banyak tips EBF.. satu nye saya m'dpt tip ini dr link http://harlindahalim.blogspot.com/ . Macam2 ade...

Sebelum b'salin juga, saya banyak menghabiskan masa t'luang (ekk t'luang ker? =P) dengan b'tanye org2 yang b'pengalaman tentang EBF ni.. Kena banyak merelax kn diri,, katanye.. Salah satu resepi untuk m'banyak kn susu badan dengan meminum air red date.. mak saya pula kata kena banyak makan sayur sawi + lobak putih... Alhamdulillah lepas sy makan sayur2 itu dan air kurma merah tu, memang susu banyak t'hasil.. saya suka sangat..


hello kitty emoticon blush Pictures, Images and Photos


Related Posts by Categories



0 comments:

Post a Comment

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy