28 March 2011

Rahsia hati... Macam mane saya boleh TER'pilih jadi Nurse

السلام عليكم

Tajuk amat gempak... Al-kisah bermula la history mummyHaza sebagai anak dara lepasan SPM pada 13 tahun lepas...

Saya bercintan cintun dengan hubby yakni husband saya sekarang since 1994.. Alhamdulillah le beliau penguat, pemberi semangat kat saya hingga saya adelah pelajar yang resultnye x dek gagal ler... hehehe segment perasan ya-Rabbi... kuikuikui.. Berbekalkan SPM saya ke ibu negara (wahhh gitu). Niat kat hati x mau belajar dah sebab dalam kepala ingat nak tolong mak ngan abah sebab time tu abah pun dah 50an.. Kesian,, sampai bila beliau nak kerja kan... lagi adik2 pulak masih belajar. My dad halang niat saya tu, dia suh pi belajar lagi... Tapi saya berkepala keras walaupun saya amat lemah lembut orangnye...

Mula2 sekali saya ke Ampang rumah mak saudara saya.. Time tu not ready nak kerja lagi kununnye nak rayau2 rumah mak2 saudara.. (mak saya ade 9org siblings.. kesemua duk sini kecuali my mom sebab take care arwah atuk ngan opah dulu)

My aunt yang kat Ampang tu suggest kerja ngan adik dia kat HKL (Hosp Kuala Lumpur) Bermula la saya bekerja sebagai kerani sambilan @ 'kerani datang kerja ade gaji'... huwaaaa... Saya kerja kat Kolej Kejururawatan HKL tau... Masa kat situ semua tutor duk nasihat saya pi la sambung belajar sebab time tu saya masih muda... just sweet 18... hahaha perasan lagi yek..

Ok... after 1 1/2 year saya menjadi kerani, saya undur diri sebab sampai bila la saya nak pegang title sambilan tu... So, abang sulung saya dah carikan kerja as a clerk also @ forwarding co. di Puchong. Di sini saya kerja selama hampir setahun.. x lama sebab hubby saya (time tu dia baru habis study utk aliran Seni Bina) kata until when saya nak kerja cenggini jek... x tetap2.. sambilan ajek... hehehe itu dia kata.. (mentang2 baru habis study... huhuhu SPM ku x indah kat matanye)

Dengan suka2 jek dia hantar resume saya ke Pantai College of Nursing, bukan nye dia tanye saya minat ke idak... Klu saya minat, lama dah saya apply jadi gomen nurse masa kerja kat HKL tu..

Akhirnye... setelah penat lelah memerah otak lagi, saya berada kat sini... Saya adelah golongan orang hospital... Saya happy, bangga... Saya tempat mereka2 meluahkan rasa, kebimbangan, rujukan ubat... Memang saya seorang MISI...

A nurse is a healthcare professional who, in collaboration with other members of a health care team, is responsible for: treatment, safety, and recovery of acutely or chronically ill individuals; health promotion and maintenance within families, communities and populations; and, treatment of life-threatening emergencies in a wide range of health care settings. Nurses perform a wide range of clinical and non-clinical functions necessary to the delivery of health care, and may also be involved in medical and nursing research.


...Ni uniform satu ketika dulu...



awak click sini, sy click anda di sana :)

Related Posts by Categories



4 comments:

  1. misi satu malaysia....klu hubby haza tak buat macam tu mesti sampai sekarang nie masih jadik clerk...

    ReplyDelete
  2. @nur~~tula nur... alhamdulillah... actually clerk pun 1 keje jugak... keje dlm office lagi...

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy