31 March 2011

Sampai hati kau, suami...

السلام عليكم

Metro pagi ini: Belasah isteri mengidam buah kelur. Banyak songeh.
Gara2 sering minta makanan pelik & sukar diperoleh, seorang wanita hamil cedera dibelasah suaminya. alam kejadian malam kelmarin, suami mangsa dikatakan berang selepas wanita itu mendakwa mengidam & mendesaknya mencari buah kelur @ manggai serta lempuk durian... Berita di sini~



Teringat zaman saya mengidam masa preggy 1st baby.. Saya x tau nama buah tu tapi saya jelaskan kat hubby 'buah hutan warna oren'. Hubby serta kaum office nye sibuk mencari buah itu sampai every day bawa balik rumah buah yang berlainan termasuk membernya ingat saya mengidam limau kapas.. :)

Susah tau nak cari buah tu, seingat saya pernah jumpa orang asli jual kat tepi jalan on d way ke Cameroon. Time saya terliur tu bukanla musim nya.... hehehe tapi Alhamdulillah hubby bersabar mencari hingga saya sarat preggy 7 bulan... (Kira sarat sebab saya lahirkan abg irfan pra-matang) Yayy!! serius 2 kilo buah tu saya hentam... nyum2... masam2 manis... macam buah langsat tapi besar...

Saya google jumpa akhirnye foto buah hutan tu... Sesetengah org panggil buah Tampoi?? mmm ntah la... saya tetap panggil buah tu 'buah hutan warna oren' :p




Gambar dari google


Ini abang Irfan



p.s: uols ade ngidam yg bukan2? hehehe share2 experience...




awak click sini, sy click anda di sana :)

Related Posts by Categories



2 comments:

  1. mase preggy xde ngidam...
    buah tu sy panggil 'pisang kaki'

    ReplyDelete
  2. @Rin_Aff ~~tu le.. tapi pisang kaki lembut kan... Ni kulitnnye keras ya amat...

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy