19 December 2011

Edisi bergambar | #Singapore 1




السلام عليكم

Hi... hikhikhik amik masa seminggu jugak saya nak menceritakan mengenai S'pore Trip [12/12/11] last week kan.. hikhikhik

ok xnak cerita panjang2.. meh saya senaraikan ape pengalaman kami di sana... :)

1) Hubby tetiba xnak usung camera DSLR beliau.. sangat sedih okeh... alasan berat nak bawak... Camera hphone pulak bateri ala2 tinggal nyawa ikan... apa yg saya masukkan gambar dalam entry ini, percaya la...gmbar yg ade dalam hphone saya shj.. kesian kan.. bercuti tanpa kamera... mmmm

2) Kejadian yg amat menakutkan saya before ke sana, macam xdek rezeki jek nak bercuti :) dengan tenang.

3) Anda sekiranye pandai menyorok 'something' maksud saya makanan / jajan / kudapan  boleh la 'hidup' kat dalam sana... Sekali lagi maksud saya yg punya anak ramai, selera lain2 kan.. sebabnye makanan kat sana aduhai.... mahal yek.. tapi kata hubby saya its normal for local people kat sana.. 

4) Utk breakfast cum lunch [sampai sana lebih kurang 11am] kami pilih fastfood.. ala2 burger KFC / mcD + Pepsi + French Fries = $20+ [i.e RM40 duit kite] jangan salah sangka harga tu 1 set ya.. kami beli 8set... huwaaaaa sob sob sob ~ dalam hati alangkah bagus pi ke Indon lagi ;p

Nak tau lagi....? Tentang toilet??? hikhikhik next entry ya... sila jangan makan yg banyak2 @ makanan yg boleh buat gerakan peristalsis anda laju luar biasa ya.... nanti saya citer..


 Biras saya, my mom, my mother inlaw, me & eizlan yg tidur... Sampai jek sana hari ujan, kami x hirau dengan ujan rintik yg lebat tu asal dapat bergambar ngan Globe tu.. hikhikhik






 Eizlan dah wake up... say cheese...


 Ni depan entrance..











 Ini serpihan2 Septicon [kata abg irfan]




 Treasure Hunter.. Pada mulanye saya & biras termasuk dalam T&C nye... Tapi lepas tu hubby panggil kiteorg suh masuk..

Sini banyak yg ibu preggy xdibenarkan masuk ya.. rugi betull...so, sape yang preggy susah sikit nak join yek.. :'D 



Revenge Of The Mummy pun kami x boleh masuk, yg lain2 seronok2 main kat dalam tu.. huhuhu my biras pun early preggy tu.. :)


ooh saya menikmati air grape tu, satu bekas tu $14.90 (huh mahal kan..)



ok la... nnt2 saya sambung lagi ya... :)




 sudi clicks?? :D

Related Posts by Categories



5 comments:

  1. wahhh tgk gmbar2 mummy haza..teringat kami kesana bulan lepas..besttttkan??...

    ReplyDelete
  2. hi tuan belog nak ajak join GA

    http://bamyuyu.blogspot.com/2011/12/ladies-photographer-giveaway.html

    hadiah utama adalah photobook, besarkan gambar dan cash:)

    ReplyDelete
  3. bestnya..nmpak gaya nieda tunggu legoland malaysia ajelah..hujung thn depan baru buka

    ReplyDelete
  4. @nieda ~ Ye la nieda, kata hubby Legoland tu kat Johor, ye ke?

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy