20 October 2015

Roti sepanjang 'hilang-diri'




السلام عليكم & Hi... 


Gitu tajuknye.. Hihihi ade ke org yg merindui blog mommyHaza. Tak pe.. Bukan ramai yg mengenali pon ..

Btw Saya rindu giler dengan blog kecik ni. , muehehe :D

Sepanjang 'kehilangan dari dunia blog', kejap ade kejap ilang mcm biskut... Ketahui la uols saya sgt bz amat dengan kehidupan.

Masih macam dulu2 sampai tang rajin, ade la roti yg saya buat.. Bila malas tu datang kosong je la meja tanpa roti. Masak tu mmg dah wajib, huwaaaa

Ok meh le tengok gambo roti2 yg sempat di snap.



Kiut tak bear bread saya ni? Actually nak buat bentuk Rilakkuma tapi lepas siap dah bentuk lain jadinye..



Lupa dah bila saya baking roti ni. Banyak yg saya update di ig.



Budak2 ni suka roti berintikan coklat je. Letak lain2 rasa, mulalah roti tu mak ngan uwan je yg makan..



Apam gebu. Sarapan hari Ahad.



Yg ini baru 3 hari lepas buat. Apam susu. Hehhee bila dah siap takdek rasa susu pekat tu pulak. Mase buat cari castor sugar dah takdak, so saya guna brown sugar. Sodap jugekkk.



Yg ini pon roti berintikan coklat.



Masih lagi berbento ke tempat keje, atleast breakfast bawak dr rumah.



Sweet Potato wif raisin Bread.
Uwan suka.



Try buat caramel pudding, huwaaa x menjadik uols. Tang gula tu sedikit pahit. Terrr'over cook.
Kena try lagi nnt. InshaAllah..



Roti lagi. Cinnamon wif raisin roll & sausage bun utk kids.



Bento anak2. Memang kurang sgt2 snap. Benda yg sama. Utk 15min break mmg ini je la yg my kids makan. Hehehe



Coklat waffle dengan oreo.
Kimie sekarang macam ketagih makan biskut oreo.. Ohhh my... Menakutkan every day sarapan dengan 4-5pcs oreo tu. My husband suh tgk2 takut kang jadi diabetic / hyper pulak nnt.

Sampai sini dulu ya uols... miss







 sudi clicks?? :D

Related Posts by Categories



3 comments:

  1. Kakak perhati Haza memang expert bab membaking roti macam-macam perisa dan bentuk semuanya gebu belaka. Kena bagi tips dia kakak nak juga:)

    ReplyDelete
  2. untungnye anak kak haza ...mak die pandai masak gini .....

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy