01 November 2010

Reminder utk saya yg selalu lupa..

Salam pagi Isnin.. Salam November!

Ini fakta yg perlu saya ingat.. Sehh saya selalu lupa.. kira2 ini Reminder untuk saya le.. Uols pun boleh ikut... Yg ni source dr Pa&Ma bulan ni yek..

Cara Tingkatkan Pengeluaran Susu

1. Letakkan eizlan saya tu berada dekat dengan B saya yek..

2. Jgn berikan puting kosong kpd Eizlan dgn alasan mahu menenangkannya. Hal ini boleh menyebabkan Eizlan keliru sekali gus mengurangkan kekerapannya melakukan penyusuan langsung.

3. Galakkan Eizlan menyusu sekerap mungkin. Lebih kerap saya susukan si ezlan, lebih byk susu dpt di hasilkan.

4. Jgn sesekali hadkan kekerapan menyusukan si Eizlan.

5. Susukan si Eizlan dgn kedua2 B. Jgn hanya menumpukan sebelah bahagian B sahaja. Hal ini penting agar penghasilan susu sekata & sama2 stabil.

6. Berehat sekerap mungkin & sentiasa bertenang ketika menyusukan eizlan bagi melancarkan aliran susu.

7. Jgn beranggapan diri sendiri terpaksa menyusukan eizlan @ mempunyai sikap x sabar menunggu si Eizlan menghabiskan sessi penyusuannya. Beri masa kepadanya & diri sendiri kerana kite sama2 sedang melalui proses pembelajaran tentang penyusuan susu ibu ^__^


Ingat ya cik Haza!!

Related Posts by Categories



2 comments:

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy