26 March 2013

Susu merundum




Makbonda having stress sekarang. Sejak case bertambah ni, makbonda jarang dapat mengepam 3x/day tmpt keje... Pump sekali jek lps kul 4pm gitu. Kat umah jgn mimpi boleh lari dr si Kimie
( ╥ω╥` )



Rezeki utk Kimie hari ni. Alhamdulillah.. Ohh anak...


\
Ape motip taruh gambo makbonda tersengih sikit aje yg kononnye tengah stress ebm utk butterbun seplastik ajek??



08 September 2011

Happy breastfeeding | new geng!

السلام عليكم 




Berita petang ini, sekarang saya dah ade geng mengepam susu kat tempat keje... 
Si Yong dah masuk keje balik dah.. Cuti bersalin baby boy.. Dia decided nak nyusukan baby baru dia.. :)


Ok.. agak bz sejak 2 menjak nih...



Sekian, terima kasih singgah yek..





 sudi clicks?? :D

28 February 2011

my new 'bobot'


السلام عليكم

Dah lunch ke uols..? Saya dah alhamdulillah kenyang makan mee goreng tadi.

Gadget baru saya dah sampai last week... Semua ini untuk anak kecil saya itu.. Alhamdulillah moga2 susu saya bertambah... Nak usaha lebih lagi ni.. Ini sekadar membantu saya untuk mengumpul balik EBM yg dah merosot since September last year.. Saya tetap BERKERAS menyusukan anak kecil itu hingga 2-2 1/2 tahun.. InsyaAllah....






*


*


*




Yayy!! Dah sampai..



Ibu try... sangat comfortable..
Moga ini boleh membantu..

Masih lagi jadi minuman penting saya..



Ok, untuk mommies... selamat berBF..






awak click sini, sy click anda di sana :)

13 August 2010

Anak-anak ibu

♥Salam mommies εïз..

Hari ni dah hari ke3 kita puasa ok. EBM saya buat setakat ini masih maintain.. Hari pertama 12oz sebab amik half day keje. Semalam 17oz.. Pagi tadi pam dapat 8 1/2oz.. Alhamdulillah..

Saya amat2 jarang mengepam kat umah sebab saya sampai je depan pintu si tomato automatik sedar.. kehkehkeh.. ibu ade bau ker?? So bby tomato x kan 'lepaskan' saya.. Dia akan terpenyet duk kat celah ketiak saya... =)

Abang irfan hari ini sahaja baru start puasa half day.. Semalam dia bangun pagi terus terminum.. Hehehe katanya lupa.. Arman pulak dah 2 hari sakit gigi.. x ke tadika hari ni.. Kesian anak ibu.. Ingat esok nak bawak jumpa dentist.. Maybe tampal jek.. x boleh cabut lagi sebab abang arman baru 3 tahun..

Dah siap nak pi Tadika Alam Ria Bestari

Abg Arman sakit gigi..Bengkak gusi..

Arman no mood~



hello kitty emoticon blush Pictures, Images and Photos



 





glitter-graphics.com

04 August 2010

+susu



♥Salam mommies εïз..

x da nak cerita apa.. saya bz sdkt sejak2 akhir ni.. x tau bz dgn ape, case dtg & pergi.. saya tetap mengepam bila time pam tiba.. kekadang malas.. hehehe boleh gitu..!


ini stok EBM bln 7 yg tlh di guna oleh bby eizlan saya..



setiap sessi byk ni la saya dapat.. Sometimes selalunye lebih dr ni la.. =)







Saya bz dengan yang ni... Heat Rashes ni sungguh jahat,, Tapi rasanye mcm Eczema.. Ya Allah suffer baby tau.. Sian bby saya,,,
Lepas tx dr Poliklinik An-Nisa' dah nmpk perubahan.. Alhamdulillah...





ini? hehehe bubur caca saya untuk tea tadi.. Jemput sumer...



  hello kitty emoticon blush Pictures, Images and Photos



 
glitter-graphics.com

22 June 2010

~Selamat malam~

♥Salam mommies εïз..



Tengah hari tadi, lepas case Dr Robert, ini dia lunch saya -Chicken Porridge..
Telan je la..diet ke?? hehehe.. Saya sedikit2 gusar dengan EBM bby tomato saya dalam freezer tu... Eizlan dah start ambik stock bulan 6 yang saya kumpul..Bulan 5? dah selamat licin tanpa bazir oleh bby comel sy...huhuhu

Ini pulak stock bulan 6 yang telah di 'sentuh' oleh bby eizlan.


Kena banyak usaha lagi utk ngepam mymilk sekarang ni..Tempoh 8.30am-5.30pm insyaAllah saya boleh pam sebanyak 4oz x 5 botol. BBy eizlan pulak minum 12-13oz sepanjang saya di tmpt keje.. huhuhu kena usaha tahap maximum ni...PASTI...

Semalam petang saya bawak bby tomato saya ke Klinik Alam Medic kat Bkt Jelutung tu, bby kena heat rashes yang agak teruk bagi saya.. Part belakang badan pulak tu.. Dr prescribe Calamine Cream TDS (3x sehari) untuk hero kecik saya ni..Sian bby ni cam ner la dia nak garu.....hikhikhik..


Sian anak ibu...Sekarang lagi la..seminit pun dia xnk berenggang dari ketayak saya..Time saya menaip ni sambil tomato duk baring atas riba... o_0

Ini? ooh ini si ibu memandu sambil snap picca..hehehe..




 okeh!..


 hello kitty emoticon blush Pictures, Images and Photos

10 June 2010

~wink

♥Salam mommies εïз..

 Hari ni saya ada 1 case jek.. Habis je case nucleoplasty, saya pun tergesa2 ke bilik sembahyang untuk mengepammm, dapat 4oz x 2 botol. Pagi 2 botol x 3oz n ptg b4 balik 1 botol x 4oz. Total 5 botol tu 18oz untuk hari ni... Alhamdulillah..
hehehe suke sangat saya~wink


Oh ye..bby tomato saya dah berusia 2 bulan 6 hari...Jom tengok foto yang sempat saya rakam b4 dia nak tdo








myWish: Anak2 membesar bagai johan..





hello kitty emoticon blush Pictures, Images and Photos
glitter-graphics.com

09 June 2010

~Bz Kerja?~

♥Salam mommies εïз..


Aduh busy sangat2 sejak dah start keje ni balik. Al maklumla Centre cute saya ni nak kejar itu ISO. Banyak SI n SOP nak di buat..Bertambah busy lagi saya mengepam mymilk untuk bby saya di rumah tu.. Alhamdulillah seharian saya di tempat keje dapat la 15-16oz...huhuhu ku suka.


Last 2 week saya dengan julung2 kalinye membuat passport di temani en suami untuk terbang July nanti.. kehkehkeh..En suami me'renew passportnye dah tamat tempoh. Kami akan pi b'2 jek. Anak2 kacang saya tinggal kat umah untuk kali ni... Ibu ngan ayah nak pi honeymoon balik.. Ehh silap2.. Ibu nak pi tengok tempat orang. Next time nanti bwk anak2 pulak yek..


Yang menjadi kerunsingan saya sekrg, boleh ke bawak mymilk on flight nanti? Cadangnye sy ttp MAHU mengepam untuk dibawak pulang Lagi pulak x pi lama pun..Xsanggup nak buang cenggitu jek nanti..huhuhu boleh ke?

myWish~nak sgt susu boleh bwk balik cni..huhuhu


hello kitty emoticon blush Pictures, Images and Photos 



02 June 2010

~CD,BP,1st Booster inj~

♥Salam mommies εïз.. 

Tadi saya ke DEMC bawa eizlan untuk cucuk 1st booster. Sampai je ke kaunter register cik misi comel terus menimbang bby eizlan - 5.5kg..kehkehekh patutla ibu x larat nak kendong lama eizlan...

Jumpe Dr Rosliza, bby eizlan kena cucuk kat peha, terus menjerit sekuat hati...Bad mood sampai ke umah..
Saya pujuk dgn kasi nenen banyak2.

~~Badmood sangat~~

Petang tadi jugak Spectra 3 saya sampai...Setelah b'kira2 ape jenis b/pump akhirnye saya memilih spectra 3 ni dr pn Haza (hehehe name same la..) Best pakai ni 15min saya 'dipam' dpt 5oz...

~~Taraa cam kat hosp jek ;)~

Hari ni jugak saya merasmikan '2nd batch' CD buat eizlan. B4 this CD ni Arman punye...Saya happy sangat target nak pakaikan eizlan CD usia 2 bln achieved.. ~wink~


~CD Yellow requested by abg Arman~


hello kitty emoticon blush Pictures, Images and Photos

18 May 2010

~Stock EBM~

♥Salam mommies εïз..

Bz nye saya kebelakangan ni.. Saya b'hempas pulas sejak 2 minggu lalu menyediakan stock EBM sebab keje dah nk start...
Ya Allah syukur dah ade byk ni daripada x ade kan.... Saya x nak FM... Hari2 mengepam.. Cerita pasal pam ni.. saya ade manual pam Tommee Tippee, time guna best,,enjoy sgt n very lightweight, easy to use. Tapi rasa saya part nipple tu macam pendek skt.. so some times saya x dpt nak pump lebih susu la.. huhuhu sedih betul. Terus stress..Bila stress, susu ni mcm kecewa je nak kuar..


Ni tengah b'kira2 nak beli pam yang lain. May be nipple part pump tu panjang skt! Saya ade terlihat2 Medela freestyle.. huhuhu mahalnye... Ape2 pun..Kena pk byk kali dulu.. =D



 Okla.. si tomato dah merengek nak susu..

Jumpa lain page yek.



hello kitty emoticon blush Pictures, Images and Photos


glitter-graphics.com

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy