15 October 2010

Puri2 si Pari2

Salam pagi Jumaat ya... Penghulu segala hari ^__^

Malam tadi saya bz dengan projek makan si kecik saya.. Membuat puri?? hehehe actually saya sejuk bekukan sayur2 yg dah saya steam & blend. Senang sikit kerja saya.. so far boleh bertahan untuk 2-3 hari ni insyaAllah...moga di permudahkan.. ^^

Ok saje pulak saya nak upload picca yg saya snap time buat projek 'busau' nih.. Hubby tengok geleng kepala.. ~wink!!


Beli sayur ni dulu, kacang buncis, pumpkin & carrot.

Cuci bersih2 & rendam b4 chop2 sayur tu

Potong2 kecik sayur tu ya..Senang nak blend nanti

Steam sayur2 tu hingga lembut..

Then blend hingga halus

Time masukkan dlm ice cube tray

Beberapa jam lepas puri keras, asingkan drpd ice cube tray tadi

Masukkan dalam bekas kedap udara, then jgn lupa simpan dlm freezer ya..



Selamat mencuba..

Related Posts by Categories



2 comments:

  1. @niedaInsyaAllah nieda.. Time ni eizlan dah amik plain porridge.. Puri ni petang nnt br nak try kasi.. hehehe

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy