08 November 2016

Bz Sangat uols





السلام عليكم & welcome November.


Rindu kite dakkk??? Saya sangat bz. Selalu jek jadi blog sendiri xsempat jengah. Bz dengan kerja, beading, rumah yg tengah di bina... Bz nak menjana pendapatan, sedang berkira2 nak berhenti kerja di Alpha. Hamboih banyak sangat plan. Sampai kepala boleh jadi biol. Kikiki

Minggu lepas bz siapkan tempahan tudung dari customer sebelum saya ke Langkawi. Bawak anak2 & mak2 jalan kat sana. Langkawi dah macam xbest, tapi still pilih destinasi bercuti kat sana. Acaner tu.. Nanti kite up citer langkawi, alamak citer Vietnam pon x publish lagi..

Sambung balik cerita rumah. Bukan senang nak bina rumah. Bukan senang. Sepatutnye rumah saya siap ujung tahun 2014 Last Sunday saya follow husband pi tengok rumah yg dalam pembinaan kat Desa Bukit Hijau. Husband pilih untuk tinggal di desa2 macam ni. Plan rumah husband yg design. Contractor PakLong (kami panggil pakcik tu) follow kan je ape kehendak husband. Uols nak mntak husband design kan rumah pon boleh hihihi.. InshaAllah berpuas hati.



Betul2 saya tak sabar untuk masuk rumah sendiri. Saya pernah menyewa rumah selama 6 bulan sebelum kahwin. Betul saya lain macam. Hidup rasa lain, semua buat rasa x betul. Lepas jual rumah single storey kami (2013) yg lepas, di tipu property lebih dari RM80k. T.T tapi bukan semua org tau.. Penat husband. Terlungkup kami xdek sape yg tau. Melilau mencari rumah sewa untuk keluarga yg besar mcm ni. Ya Allah, DIA saje yg tau.. 
Ok lupakan duka lama.. Kami dalam proses bangkit semula pelan2. Kami redha.. Kadang2 terbit kat hati saya ape yg kami dah buat sampai ditipu mcm ni. Tapi 1 je saya percaya Allah akan balas setimpal ape yg dia dah buat. Kalau tak kena di dunia ni, mungkin akhirat sana. Itu pasti. Saya jugak percaya mungkin dalam rezeki kami tu ade rezeki org lain. Walaupon cara dia salah mcm ni.




Alhamdulillah.. Dalam seminggu lebih dah naik mcm ni. Bayangkan perasaan saya.. Happy, syukur sangat2. Harap Allah swt permudahkan..



Me @ my kitchen area. Saya bukan surirumah sepenuh masa, tapi masak utk family tu adalah sepenuh masa. Biarlah saya anggap ie wajib. 



Tapi sekali sekala tu mmg kena ke Sushi Kings kan :D
Xtau kenapa tekak saya lately ni asyik nak makan makanan negara Jepon tu..



Gambar lama.. Im still Scrub Nurse dekat Alpha S.C.
Memang bercadang nak jadi suri rumah sepenuh masa. Atau mungkin meniaga dari rumah/online.
Biarlah saya menjaga mak & keluarga saya pulak.
Selama ni mak banyak tengok2an anak2 & rumah..
Terima kasih mak...



Sampai sini dulu.... Nak tiup blog kejap. Habuk tebal, bulu ayam mane, bulu ayam??














Hi... sudi clicks?? :D

Related Posts by Categories



1 comment:

  1. tak syg ke berenti kerja kak ... tp klu yg tu boleh buat akak lebih happy teruskan je .... cerita la pasal kena tipu 80K

    ReplyDelete

Thanks kerna sudi comment. Love uolss :)

 

Copyright © mommyHaza Story. Designed by Whitey Mommy